Geen producten in je winkelmand.

Badbevalling begeleiden? Daar hoef je toch geen cursus voor te volgen!

Colinda Fierlier
3 juli 2023

Een cursus badbevalling begeleiden?

Een badbevalling begeleiden, daar hoef je toch geen cursus voor te volgen? Nee hoor, dat hoeft niet………….

Voor diegene die nog steeds lezen…De scholing een badbevalling begeleiden is niet voor iedereen weggelegd. Je moet echt geïnteresseerd zijn in het fysiologisch proces van de bevalling in water, de perfecte condities willen scheppen om optimaal gebruik te maken van de reflexen die bij een hands-off bevalling horen en je moet ook willen weten wat het effect van water is op het geboorteproces van de baby.

Het is ook bestemd voor die professionals, die écht willen weten hoe je kunt weten dat mevrouw volledige ontsluiting heeft zonder controles van de baarmoedermond en of de baby echt geen water kan inademen. En hoe zit het eigenlijk met infecties? Hoe beleeft de baby een badbevalling? Wat zijn de voor en nadelen van een badbevalling voor moeder en kind eigenlijk?

Het is perfect voor diegene die niet mis willen grijpen tijdens een badbevalling en liever alles bij de hand willen hebben en waardevolle tips willen ontvangen, zodat je weet wat je kunt doen als de weeën afzwakken en wat praktisch is als er een acute situatie ontstaat.

Wat is het niet? Tijdens de klassikale lessen hoeft niet actief aan het bad te staan of te hangen. Ook gaan we geen houdingen oefenen of masseren. Het is ook geen acute verloskunde. Je zult wel 4 uur op het puntje van je stoel zitten (wel een fijne stoel overigens). Er staat wel een bad klaar ter demonstratie hoe je het bad opzet en opruimt en welke spullen enorm handig zijn.

Lees je nog?

Dan heb ik nog meer goed nieuws: Je kunt deze scholing volgen via E-learning of klassikaal in Nootdorp. Als je kraamverzorgende bent, ontvang je 4 punten van het KCKZ én in 2023 nog een gratis cursusboek met alle informatie uit de cursus gratis.

E-learning: volg je via de online baby business school

Klassikaal volg je deze in Nootdorp via: de baby business school

Artikel uit de categorie:
Geen categorie