Geen producten in je winkelmand.

Introductie

Een gezin heeft 9 maanden de tijd om zich voor te bereiden op de bevalling. Er zijn talloze cursussen beschikbaar om hen hierop voor te bereiden. Een baby heeft deze voorbereiding niet. Instinctief weet een baby precies wat het moet doen om goed en vlot geboren te worden, na de geboorte de voedingsbron te vinden én zich te hechten aan de moeder. Deze cursus geeft je een heel mooi beeld rondom de geboorte vanuit een baby bekeken.

Leerdoelen

• Kennis van de negen instinctieve fases die elke baby wil doorlopen na de geboorte
  • Kennis van de borstcrawl en de fases die een baby instinctief wil doorlopen na de geboorte.
  • Kennis van het effect van het missen van het gouden uur en hoe je dit hersteld in de kraamweek.
  • Kennis van de voordelen van het gouden uur, het maken van de borstcrawl en het liggen op de borst van de moeder.
  • Vaardigheden om het gouden uur te begeleiden na de geboorte en in- na de kraamweek.
  • Kennis van de geboortepatronen: direct op de borst bij moeder / direct worden weggehaald.
  • Kennis van de geldende protocollen van het KCKZ t.a.v. begeleiden van de borstcrawl en huid-op-huid contact.
  • Kennis van de RAPPT methode om SUPC te herkennen.

Leermiddelen

• Video, foto’s en filmpje van de borstcrawl.
  • (Wetenschappelijke) teksten.
  • Geen toetsing, omdat het geen geaccrediteerde scholing betreft.

Leertijd

• Ongeveer 1,5 – 2 uur, afhankelijk van de leersnelheid, minder als je alleen te tekst doorleest.
  • 8 weken de tijd om de cursus af te ronden.

Accreditatie

• Zonder punten van het KCKZ.

Inhoud

Voor je van start gaat
Voor je van start gaat 00:00:00
Inleiding
Inleiding negen instinctieve fases 00:15:00
Wetenschappelijk onderzoek
Wetenschappelijk onderzoek naar huid-op-huid 00:15:00
Belang van negen instinctieve fases
Belang van negen instinctieve fases 00:15:00
De negen instinctieve fases na de geboorte
De negen instinctieve fases na de geboorte 00:15:00
Geboortepatronen
Geboortepatronen 00:15:00
Geboortepatroon: op de borst bij mama 00:15:00
Geboortepatroon: weggehaald na de geboorte 00:15:00
Reflexintegatie
De borstcrawl 00:20:00
Risico's aan huid-op-huid
SUPC 00:15:00
Wat vond jij van deze cursus?
Laat een review achter 00:10:00

Reviews

4.6

9 beoordelingen
  • 5 Sterren5
  • 4 Sterren4
  • 3 Sterren0
  • 2 Sterren0
  • 1 Sterren0
  1. Boeiende online cursus

5

Fijne opbouw van de cursus, nieuwe inzichten gekregen.

2. Verhelderend

4

Leuke, korte cursus die het belang van het gouden uur, met de bijbehorende reflexen en evt gevolgen goed beschrijft. Het zorgt voor opheldering, en ik ga daar na de geboorte zeker opletten.

3. Begeleiden van het gouden uur

4

Weer nieuwe inzichten gekregen over het gouden uur en de reflexen. Heel fijn. Blij met de extra informatie

4. Leerzaam!

4

Ik vond het een leerzame cursus over het begeleiden van het gouden uur. Ik ben KIO en deze lesstof krijg je niet echt op school. Heel fijn om hier zo mee kennis te maken.

5. onze rust is waardevol voor levenslang

4

Een cursus die vooral de waarde laat inzien van het belang van borstcrawl. Ons handelen kan dus van levenslange impact zijn.
    Dit stukje ga mij de meeste waardevolle inzichten.

6. nieuwe inzichten

5

een interessante en boeiende cursus, welke me nieuwe inzichten heeft gegeven!

7. Veel nieuwe inzichten

5

Heldere informatie, en veel praktische adviezen.

8. Super leerzaam!

5

De cursus het begeleiden van het gouden uur vond ik super leerzaam.
    Heel boeiend om te lezen wat de baby allemaal al kan na zijn/haar geboorte!
    Ik heb zin om de kennis die ik heb opgedaan toe te gaan passen in mijn werk!

9. Aanrader voor iedereen die met de "Golden Hour" te maken heeft

5

Het is een fijne cursus dat goed in elkaar zit met mooi beeldmateriaal en duidelijk uitleg. In relatief korte tijd kan men de informatie over het eerste uurtje eigen maken.

Als zwangerschapsdocente vond ik vooral de 9 fases die de baby doorloopt na de geboorte heel interessant. Als ik deze aan aanstaande ouders vertel dan hangen ze echt aan mijn lippen en snappen ze het belang van rust, tijd nemen en huid op huid contact direct na de geboorte. Het is ook heel fijn om te lezen/weten en kunnen doorvertellen hoe het eerste contact hersteld kan worden als het door de omstandigheden niet plaats kan vinden direct na de geboorte.