Geen producten in je winkelmand.

E-learning: Babyreflexologie in de kraamweek

Een baby maakt tijdens de geboorte een intense ervaring door. In de eerste dagen kan het nog behoorlijk van streek zijn en veel huilen als gevolg van hoofdpijn en geboortestress. Hoewel een massage een manier is om een baby te laten ontspannen, zit een pasgeboren baby vaak niet te wachten op aanraking. Het tactiele systeem, dat geen aanraking gewend is in de baarmoeder, kan al overprikkeld raken door simpele handelingen zoals het dragen van een rompertje.

Babyreflexologie biedt een zachte en natuurlijke manier om een baby tot rust te laten komen en het zelfherstellend vermogen van het kindje te ondersteunen. Deze E-learning richt zich op specifieke ongemakken in de kraamweek en hoe jij verlichting kunt bieden bij veelvoorkomende klachten bij pasgeboren baby’s, zoals

• hoofdpijn
  • spugen
  • meconium vrijgeven
  • vochtbalans
  • een vrijere ademhaling
  • beter boeren,
  • en meer.

Het geven van een voetreflexmassage aan baby’s kan al in slechts 1 minuut, waardoor je deze waardevolle massage snel kunt toepassen, zelfs in de drukte van de kraamweek.

Door deze scholing te volgen, werk je aan je eigen deskundigheid op het gebied van babyreflexologie. Na afloop van deze cursus ben je op de hoogte van actuele richtlijnen, wetenschappelijk onderzoek, inzichten in het geboorteproces, het ontstaan van klachten en de bijbehorende verlichtingstechnieken.

Geschikt voor: Kraamverzorgenden, doula’s, kraamcoaches, 1000 dagen coaches en andere professionals die met baby’s werken in de kraamperiode tot 6 weken.

Leerdoelen:

• Toepassen van babyreflexmassagetechnieken geschikt voor de kraamweek.
  • Begrip van babyreflexologie vanuit wetenschappelijk oogpunt.
  • Vragen van toestemming aan de baby en het volgen van zijn reacties op de massage.
  • Achtergronden van specifieke klachten in de kraamweek.
  • Kennis van het geboorteproces en de impact ervan op de baby.
  • Begrip van complexe geboorteverhalen.
  • Zelfstandig uitvoeren van een massage gericht op de klacht van de baby.

Leermiddelen: De les omvat tekst, instructievideo’s en prachtige foto’s. Je kennis wordt getoetst met vragen aan het einde van elke les en een eindtoets. Sommige hoofdstukken bevatten PDF-bestanden die je kunt downloaden en printen.

Evaluatie: Na de laatste module volgt een evaluatie van de gehele E-learning. We waarderen het enorm als je deze op onze website plaatst.

Leertijd: De scholing duurt, inclusief aantekeningen maken, ongeveer (nog niet bekend) uur. Na aanvang van de cursus heb je 10 weken de tijd om deze af te ronden, waarna de cursus automatisch wordt verwijderd.

Toch liever klassikale scholing volgen? Dat kan ook! Het voordeel van een klassikale cursus is dat je meer ziet en leert, een demonstratie krijgt van de massages en door het geven en ontvangen van een reflexmassage de kennis sneller en beter opslaat. Bovendien ontvang je bij klassikale scholing altijd een gratis cursusboek (alleen nog in 2023). Klassikale cursussen worden gehouden in Nootdorp via www.babybusinessschool.nl.

Wil je meer leren over babyreflexologie en direct aan de slag gaan om pasgeboren baby’s te helpen ontspannen? Meld je dan nu aan voor onze E-learning: Babyreflexologie in de kraamweek!

Voor je van start gaat 00:05:00
Inleiding 00:15:00
Hoofdstuk 1: Geschiedenis van de babyreflexologie
Hoofdstuk 2`; Wetenschappelijk onderzoek