Geen producten in je winkelmand.

E-learning: Babyreflexologie in de kraamweek

Een baby maakt tijdens de geboorte een intense ervaring door. In de eerste dagen kan het nog behoorlijk van streek zijn en veel huilen als gevolg van hoofdpijn en geboortestress. Hoewel een massage een manier is om een baby te laten ontspannen, zit een pasgeboren baby vaak niet te wachten op aanraking. Het tactiele systeem, dat geen aanraking gewend is in de baarmoeder, kan al overprikkeld raken door simpele handelingen zoals het dragen van een rompertje.

Babyreflexologie biedt een zachte en natuurlijke manier om een baby tot rust te laten komen en het zelfherstellend vermogen van het kindje te ondersteunen. Deze E-learning richt zich op specifieke ongemakken in de kraamweek en hoe jij verlichting kunt bieden bij veelvoorkomende klachten bij pasgeboren baby’s. Ben je docent babymassage? Dan is deze cursus perfect als je meer kennis wilt hebben over de impact van de geboorte en pasgeboren baby’s.

Leerdoelen:

1. Toepassen van babyreflexmassagetechnieken geschikt voor de kraamweek.
  2. Begrip van babyreflexologie vanuit wetenschappelijk oogpunt.
  3. Vragen van toestemming aan de baby en het volgen van zijn reacties op de massage.
  4. Achtergronden van specifieke klachten in de kraamweek.
  5. Kennis van het geboorteproces en de impact ervan op de baby.
  6. Begrip van complexe geboorteverhalen.
  7. Zelfstandig uitvoeren van een massage gericht op de klacht van de baby.

E-learning: Deze cursus bestaat uit het zelfstandig volgen van de E-learning in je eigen tempo en tijd. Er is ook een live training aan verbonden, die klassikaal plaatsvindt in Nootdorp.

Leermiddelen: In de les wordt gebruik gemaakt van een aantal foto’s en instructievideo’s. De les omvat tekst, instructievideo’s en prachtige foto’s. Sommige hoofdstukken bevatten PDF-bestanden die je kunt downloaden en printen. Je kunt bij je scholing een cursusboek bestellen met alle informatie uit de les en handige voetenkaartjes die je als geheugensteun mee kunt nemen in je gezinnen.

Leertijd: De scholing duurt, inclusief aantekeningen maken, ongeveer (nog niet bekend) uur. Na aanvang van de cursus heb je 10 weken de tijd om deze af te ronden, waarna de cursus automatisch wordt verwijderd. Heb je meer tijd nodig? Mail mij gerust.

Accreditatie: Het Kenniscentrum Kraamzorg geeft geen punten voor deze cursus omdat zij vinden dat het geven van babyreflexologie niet past binnen het beroepsprofiel van kraamverzorgenden.

Geschikt voor: Kraamverzorgenden en Doula’s. Omdat deze cursus veel informatie bevat over de geboorte en pasgeboren baby’s is het een mooie aanvulling op de kennis van docenten babymassage en kinderfysiotherapeuten.

Wil je meer leren over babyreflexologie en direct aan de slag gaan om pasgeboren baby’s te helpen ontspannen? Meld je dan nu aan voor onze E-learning: Babyreflexologie in de kraamweek!

Cursusoverzicht

Welkom